måndag 8 mars 2010

MP i Västra Götaland vill stoppa vinstutdelning i vården

I Miljöpartiets valprogram för Västra Götalandsregionen står det nu, efter ett framgångsrikt yrkande från mig att "Miljöpartiet vill att vinstutdelning inom offentligt finansierad vård stoppas." Det ska bli mycket intressant att se hur vi kommer att jobba med detta under valrörelsen och under nästa mandatperiod. Hur ska vi utöva påtryckning på riksorganisationen för att de ska driva på för de förändringar in lagstiftning som krävs.

I går hade MP-Göteborg årsmöte. Jag fick ofrivilligt lämna min plats i styrelsen efter en utebliven nominering ifrån valberedningen. Detta var för mig ganska obegripligt då över halva styrelsen utgjordes nyval, samtidigt talade valberedningen i sin motivering om kontinuitet. Jag får inte ihop detta. Kan det vara en politisk bestraffning månne?

Inga kommentarer: